5 مطلب برتر وب سایت

تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) یک روش درمانی غیرتهاجمی است که از پالس های مغناطیسی برای تحریک و تنظیم سلول […]

درمان استرس و اضطراب با آر تی ام اس (RTMS) یک گزینه درمانی قدرتمند، ایمن، موثر و غیرتهاجمی بدون عوارض […]

درمان پارکینسون با آر تی ام اس (RTMS) بهترین و جدیدترین روش درمان بیماری پارکینسون به حساب می آید. این […]

درمان میگرن با آر تی ام اس جدیدترین شیوه درمانی میگرن است که به آن تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال  (TMS)نیز […]

روش درمانی آر تی ام اس  (RTMS) یا تحریک مغناطیسی عصبی یک متد درمانی غیر تهاجمی و بدون درد محسوب […]

درمان افسردگی بعد از مهاجرت

روش های درمان افسردگی بعد از مهاجرت

درمان افسردگی بعد از مهاجرت یکی از مهم ترین نکاتی است که عمل کردن به آن تا حد زیادی می تواند مشکلات شما را برای ادامه این مسیر حل کند. امروزه در ایران شاهد تصمیم بر مهاجرت بسیاری افراد در گروه های سنی متفاوت هستیم که هر یک ممکن است به دلیلی تصمیم به این تغییر بزرگ در زندگی خود گرفته باشند.این تصمیم به تغییر محیط و شرایط زندگی اگر چه ممکن است در ظاهر برای داشتن یک زندگی بهتر اتفاق افتاده باشد اما همواره با عواقبی روبرو خواهد بود که شناسایی و کنترل زود هنگام آن می تواند، فرد را از گیر کردن و ماندن در موقعیت بلاتکلیف و جدید خود نجات دهد و کمک کند تا از آن موقعیت عبور کند.

یکی از اجتناب ناپذیر ترین اتفاقاتی که پس از مهاجرت اختیاری و یا اجباری تجربه خواهد شد، تجربه احساس افسردگی و تغییر در رفتار و عواطف بیمار است که صرفا باید به خوبی و سریع شناسایی شده و با کمک راه های درمانی به آن توجه کافی شود.در این مقاله تلاش می کنیم تا با ارائه راه حل هایی این احساسات شناخته نشده را برایتان ملموس تر شرح دهیم و به دنبال راهکار هایی باشیم تا به آسانی از این مرحله از زندگی عبور کنید.

درمان افسردگی بعد از مهاجرت می تواند با کمک گرفتن از یک تراپیست، حضور فعال تر در جمع هایی که با آن ها احساسات مشترکی داریم برای آگاهی از طبیعی بودن عواطفمان، حضور در جشن های فرهنگی کشور مقصد برای سریع تر اخت گرفتن با فضای جدید، تلاش برای پیدا کردن دوست با حضور در فعالیت های گروهی، فرار نکردن از مشکلات دانش زبان کشور جدید مقصد و نترسیدن از سوال پرسیدن، مرور کردن اهداف و دلایل اولیه مهاجرتمان، مورد بررسی قرار دادن آنچه برای آن حاضر به مهاجرت شده ایم با آنچه در کشور مبدا می توانستیم به آن دستیابیم، همگی می توانند راهکار های کمک کننده برای درمان افسردگی بعد از مهاجرت باشد.

دلایل افسردگی مهاجر و درمان آن

دلایل افسردگی بعد از مهاجرت می تواند وابسته به دلایل اصلی علت مهاجرت شما باشد.به عبارت دیگر در صورتی که مهاجرت از کشور و خاک خود را به زندگی در آن ترجیح داده اید،این تصمیم می تواند وابسته به علت مهاجرت شما باشد و دقیقا همین علت می تواند یکی از متد های کمک کننده به شما برای درمان افسردگی بعد از مهاجرت لحاظ شود.

از جمله دلایل افسردگی بعد از تجربه مهاجرت می تواند، ترک کردن یک فضا، ترک کردن اعضا خانواده و دوستان و به طور کلی هر آنچه که با آن خاطره ساخته ایم باشد.در واقع اجبار به تغییر دادن محیط پیرامون و یا افرادی که با آنها احساس امنیت بیشتری می کنیم، می تواند دلیل ریشه ای تر برای احساسات تازه ی ما باشد که باید با استفاده از متد های درمان افسردگی بعد از مهاجرت، جلو پیشرفت آن را بگیریم.

روبه رو شدن با واقعیت و درمان افسردگی بعد از مهاجرت

یکی دیگر از عواملی که می تواند احساس افسردگی را بعد از مهاجرت تشدید کند، مواجه شدن با شرایطی است که به ما احساس شکست می دهد.در حقیقت با روبرو شدن با آنچه واقعیت آن امر بوده نسبت به تصورات و آنچه از مهاجرت انتظار داشته ایم، می تواند شرایط را برای احساس بد افسردگی فراهم کند.

زبان مادری به ما کمک می کند تا احساسات و عواطف خود را راحتتر بیان کنیم. بیان احساسات و تجربه ها برای برخی افراد، حتی به زبان مادری نیز کار دشواری است.در حقیقت این یک مهارت است که بتوانیم با زبان و گفتگو مشکلات را حل کنیم.مهاجرت می تواند به دلیل تفاوت زبان، چالش هایی برای ما ایجاد کند و باعث شود به دلیل احساس خجالت از حضور در جمع هایی که کمتر زبان آن ها را متوجه می شویم و یا نمی توانیم به خوبی منظور خود را بیان کنیم از حضور در این مجانع خودداری کنیم.

باید بتوانیم با کنترل کردن این عواطف در ابتدا آن را مدیریت کنیم و سپس از طریق روش های درمان افسردگی برای همیشه آن را ریشه کن کنیم چرا که داشتن این احساسات بسیار طبیعی هستند و طبق آمار، 15.6 درصد از افراد مهاجر آن ها احساس افسردگی را تجربه خواهد کرد.حال اینکه در این فرایند اجتناب ناپذیر تنها باید بتوانیم آن را کنترل و درمان کنیم.

روبه رو شدن با واقعیت و درمان افسردگی بعد از مهاجرت

تروما ها پس از مهاجرت دوباره نمایان می شوند.

مهاجرت کردن تغییرات اساسی در سبک زندگی انسان ایجاد می کند.تغییراتی که ناخواسته و حاصل تغییرات محیطی هستند.از دست دادن هویت اولیه شخص مهاجر می تواند، احساس غم و اندوه زیادی را در فرد تشدید کند.ندانستن قوانین کشور جدیدی که فرد به آن مهاجرت کرده است و ترس از هر خطایی که باعث به خطر افتادن شرایط موجود و موضوع اقامت مهاجران شود همگی باعث ایجاد ترس و تروما هایی می شوند که سر باز می کنند.

مجموع این عوامل و تجریه تروما ها و ترس ها می توانند  مشکل افسردگی را در فرد مهاجر دوچندان کند.در طول تجربه این ترس ها سعی کنید با کمک ها و روش های درمان افسردگی بعد از مهاجرت شرایط را کمی کنترل کنید تا بتوانید دوباره به زندگی عادی خود برگردید.

چگونه با افسردگی ناشی از مهاجرت مبارزه کنیم؟

یکی از عواملی که می تواند میزان اضطراب و تنش را در ما دوچندان کند و در نتیجه آن افسردگی را تشدید کند، بلاتکلیفی و نداستن آنچه در آینده برای ما رخ خواهد داد است.با مشخص کردن یک مسیر شغلی، محل زندگی ثابت و گرفتن حمایت های اجتماعی سعی کنید هر چه سریع تر با شرایط جدید خود کنار آمده و با استرس خود مقابله کنید.

یکی از راه های کمک کردن به خودتان می تواند شرکت کردن در محیط هایی باشد، که بیشتر شما را با فرهنگ کشور جدید محل زندگیتان عجین کند.فرار نکردن از زبان جدید کشور مقصد و تمرین کردن و قرار دادن خودتان در موقعیت هایی که مجبور به مکالمه به زبان کشور مقصد شوید، همگی می توانند روش هایی برای درمان افسردگی بعد از مهاجرت باشد.

ورزش کردن،از روش های درمان افسردگی بعد از مهاجرت

شما با ثبت نام کردن یک باشگاه ورزشی در نزدیکی محل زندگی، تحصیل و یا کارتان می توانید علاوه بر کاهش دادن استرس و اضطراب خود هنگام انجام حرکات ورزشی، به ترشح هورمون های شادی آور در بدن خود نیز کمک کنید.ورزش کردن سطح هورومون های شما را متعادل نگهداشته و با کاهش استرس منجر به درمان افسردگی در کوتاه مدت بعد از مهاجرت می شود.

همچنین با قرار گرفتن در یک محیط گروهی مثل باشگاه ورزشی، احتمال پیدا کردن دوست و روابط دوستی سالم و هم فکر با شما را بالا می برد.شما به شخصی مثل خود با سبک زندگی سالم نیاز دارید تا با کمک کردن و همدلی با یکدیگر به درمان و رشد سریعتر خود و برگشتن به تعادل زندگی کمک کنید.

مراجعه به یک روانشناس و کمک به درمان افسردگی بعد از مهاجرت

می توان گفت اصولی ترین راه برای درمان افسردگی بعد از مهاجرت، مراجعه به یک متخصص برای انتخاب بهترین روش درمان است.شاید در طول دوره مهاجرت خود بخاطر ترس از قضاوت شدن و یا درک نشدن توسط متخصص روان شناس و یا به دلیل فرهنگ متفاوت آنها از مراجعه به درمانگر خوداری کنید اما خوب است بدانید شما می توانید با اخذ مشاوره آنلاین و یا حضوری با هر ملیتی از طریق پلتفورم های مختلف می توانید از خدمات مشاوره بهرمند شوید.فقط کافیست که این تغییر را بخواهید و بپذیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *