5 مطلب برتر وب سایت

تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) یک روش درمانی غیرتهاجمی است که از پالس های مغناطیسی برای تحریک و تنظیم سلول […]

درمان استرس و اضطراب با آر تی ام اس (RTMS) یک گزینه درمانی قدرتمند، ایمن، موثر و غیرتهاجمی بدون عوارض […]

درمان پارکینسون با آر تی ام اس (RTMS) بهترین و جدیدترین روش درمان بیماری پارکینسون به حساب می آید. این […]

درمان میگرن با آر تی ام اس جدیدترین شیوه درمانی میگرن است که به آن تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال  (TMS)نیز […]

روش درمانی آر تی ام اس  (RTMS) یا تحریک مغناطیسی عصبی یک متد درمانی غیر تهاجمی و بدون درد محسوب […]

روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت

روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت

همه ما ممکن است در بازه هایی از زمان درگیر احساسات ناشناخته و تجربه های متفاوتی در ارتباط با احساسات تازه درونی خود باشیم. این احساسات گاهی با علائم واضحی نیز همراه هستند  که تشخیص و نام گذاری آن را تحت عنوان افسردگی آسان تر می کند. افسردگی یکی از شایع ترین گونه های بیماری روان است که می تواند به صورت کوتاه مدت و یا طولانی مدت و مزمن افراد را درگیر کند.

روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت، می تواند به بیمار کمک کند تا در بدو درگیری به این شرایط، از خطرات و مشکلات ناشی از آن رهایی یابند. شایع بودن بیماری افسردگی با درجات گوناگون را می توان به گونه ای تفسیر کرد که هر فرد در طول زندگی خود حداقل یکبار دچار افسردگی شده است از این رو در ادامه بحث به روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت می پردازیم.

دستور العمل های روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت برای افسردگی های خفیف

همه ما تجربه اعتماد کردن به ساختار فیزیکی بدن و روح خود را داشته ایم. اینکه در بسیاری از موارد گذر کردن زمان می تواند راه حل مشکلات عمیق جسمی و روحی ما باشد که صرفا نیاز است تحت نظر یک پزشک متخصص اتفاق بیفتد.

در بسیاری از بیماری های روحی و جسمی خفیف، پزشک و متخصص شما راه حل گذر زمان و اجازه دادن به بدن شما را در کوتاه مدت پیشنهاد می کند.

بدیهی است در طول این گذر زمان همه چیز تحت نظر پزشک متخصص شما، تحت کنترل است و دستورالعمل های لازم از سوی پزشک به شما ارائه خواهد شد.

در مبحث افسردگی های خفیف در این بخش دستور العمل های ساده ای تحت عنوان روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت ارائه کرده ایم.

  • -مدیریت استرس
  • -کمک گرفتن از یک متخصص یا روان درمانگر
  • -انتخاب محیط و روابط سالم
  • -تمرینات مدیتیشن
  • -خواب مناسب و کافی
  • -ذهن آگاهی
  • -خودیاری هدایت شده توسط متخصص
  • -ورزش کردن
  • -توجه به تغذیه

مدیریت استرس از روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت

مدیریت استرس از روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت

در دنیای مدرن، تجربه استرس و اضطراب، عملا اجتناب ناپذیر است بنابراین در حالتی که اغلب اوقات افسردگی با علائمی مثل استرس و نشانه های آن بروز می کند، گفتن جمله ی ” استرس نداشته باشد” اتفاقی غیر واقعی و نشدنی است.

از این رو ما در تلاشیم در طول حیات خود با آموزش، تکرار و تمرین به مدیریت این استرس اجتناب ناپذیر بپردازیم که نتیجه آن روشی برای درمان افسردگی در کوتاه مدت به حساب می آید.

یکی از روش های کاهش دادن استرس که در نتیجه آن به کاهش علائم افسردگی نیز کمک می کند، ورزش کردن است.

ورزش درست و اصولی با کمک به ترشح هورمون های شادی آور، علاوه بر روی فرم نشان دادن اندام های و ماهیچه های شما، می تواند باعث کاهش استرس و در نتیجه آن درمان افسردگی شود.

انتخاب محیط و روابط سالم از روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت

همه ما در طول تجربه زندگی متوجه تاثیر محیط و افراد پیرامون خود بر سبک زندگی، طرز فکر، طرز رفتار و روان خود شده ایم از این رو از اهمیت انتخاب محیط و افرادی که با آن ها در ارتباط هستیم، مطلعیم.

در مواجهه با افسردگی های خفیف در گام نخست، یکی از روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت می تواند، تغییر دادن محیطی باشد که ممکن است باعث تشدید احساسات بد ما و دامن زدن به افزایش علائم ناشی از افسردگی شود.

در نقطه مقابل، ورود و حضور در محل ها، فعالیت های اجتماعی، گروه های دوستی سالم ،فعالیت های ورزشی گروهی مثل دویدن و…می تواند به طرز چشم گیری علادم افسردگی را کم کرده و به بهبود کمک کند.

تمرینات مدیتیشن از روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت

اگر به روش های درمان افسردگی بپردازیم ، می بینیم به صورت پر تکرار هر ابزاری که بتواند  منجر به کاهش استرس در افراد شود، می تواند نتیجه ای درمانی و راهکاری برای افسردگی باشد.

یکی از عوامل ایجاد استرس و اضطراب ها، افکاری است که روزمره در مغز ما گردش می کنند که می توانند موجب تشویش ذهن و افزایش احساسات تنش زا و به دنبال آن بروز بیماری های جسمی و روحی روانی در ما شوند.

همان طور که ورزش کردن ابزاری برای تقویت جسم و عضلات ماست، روح انسان نیز نیاز به تغذیه و رسیدگی دائمی دارد. یکی از ابزارآلات تقویت روح می تواند تمرینات ذهنی به کمک روش های علمی مدیتیشن باشد. این تمرینات تحت نظر مربی مربوطه می تواند بیشترین اثر بخشی را داشته باشد.

به غیر از اینکه مدیتیشن و تمرینات ذهنی مس توانند با کاهش دادن استرس یک روش درمانی به حساب بیایند، با تبدیل شدن آن به یک روتین همیشگی سبک زندگی از عود کردن مجدد احساسات بد ناشی از افسردگی نیز جلوگیری می کنند.

خواب کافی و درمان افسردگی در کوتاه مدت

می توان گفت خواب کافی یکی از فاکتور های اساسی چه در درمان افسردگی های خفیف و چه در درمان افسردگی های طولانی مدت و یا مزمن است چرا که استفاده از قرص های تجویز شده توسط پزشک شما، روش های درمان شناختی رفتاری و دیگر روش های درمانی می تواند بخاطر خواب ناکافی بی اثر باشد.

همچنین حتی اگر روش های درمانی و دارو ها با وجود خواب کم اثر گذاری داشته باشند در طولانی مدت می تواند موجب بازگشت افسردگی در شما شود.

در روش های سریع درمان افسردگی، یکی از بی هزینه ترین و کارآمد ترین روش ها تواند کمک به خود با خواب کافی باشد که این به خودی خود باعث کمک به کاهش استرس در افراد می شود.

روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت برای افسردگی های خفیف

درمان افسردگی در کوتاه مدت به کمک پیروی از رژیم غذایی سالم

همان طور که در زمان ورزش کردن برای کمک به تقویت عضلات و سرعت دادن به حجم گرفتن ماهیچه ها از روتین تغذیه ای خاصی پیروی می کنیم، برای کمک کردن به روان خود و مبارزه و درمان افسردگی هم به فاکتور ها و ابراز آلاتی نیاز داریم تا درمان را سرعت بخشیم.

تحقیقات نشان داده اند برخی از مواد مغذی و ویتامین ها می توانند به طور مستقیم بر درمان افسردگی موثر باشند و برخی دیگر از برنامه های غذایی می توانند با کاهش فاکتور هایی مثل اضطراب، غیر مستقیم بر روند درمان افسردگی موثر واقع شوند.

پیروی از رژیم های غذایی سالم با حداقل میزان چربی، می تواند به خوابی آسوده و پیرو آن کمک به درمان افسردگی و زنجیروار کاهش استرس کمک کند.

رژیم های غذایی حاوی سبزیجات،میوه ها،ویتامین های گروه B، ماهی هایی مثل سالمون که سرشار از امگا3 و اسید های چرب هستند، انوع توت ها، زرد چوبه، ماست، کلم بروکلی می توانند از جمله مواد غذایی مناسب برای کمک به روند درمان افسردگی شما باشند.

 

بیشتر بخوانید : آشنایی با غذاهای مفید برای درمان افسردگی

درخواست کمک از روان درمانگر، متخصص و یا مشاور هم یک روش درمان افسردگی در کوتاه مدت است.

شاید شما به عنوان شخصی که اولین بار است احساسات ناشناخته ناشی از افسردگی را تجربه می کنید و به همین دلیل تازه بودن آن، توانایی مقابله با را ندارید و رفتار درست را نمی شناسید و نمی دانید یکی از روش های درمان افسردگی حتی در کوتاه مدت، کمک گرفتن از یک شخص متخصص در این زمینه است.

خوب است بدانید حتی اگر در شروع افسردگی خفیف با تحقیق و تجسس، به کمک روش های خوددرمانی و یا موارد اشاره شده روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت در این مقاله در حال کمک کردن به بهبود خود باشید، باز هم همه این روش ها باید تحت نظر یک متخصص انجام پذیرد.

همان طور که انجام حرکات ورزشی خودسرانه و غیراصولی، بدون حضور یک مربی حرفه ای می تواند

کارایی تمرینات ورزشی را پایین بیاورد یا حتی در مواردی آسیب زا باشد، یک متخصص حرفه ای در زمینه اعصاب و روان نیز می تواند همراه خوبی برای مسیر بهبود شما حتی در مراحل اولیه افسردگی باشد.بدیهیست انتخاب مشاور،روانکاو و یا متخصص غیرحرفه ای می تواند شما را متحمل آسیب های زیادی کند.

ذهن آگاهی و تاثیر آن به عنوان یکی از روش های درمان افسردگی در کوتاه مدت

یکی از مشکلاتی که افراد دچار افسردگی، به ویژه در اولین تجارب خود دچار آن می شوند، عدم شناخت احساسات خود و تشخیص به موقع آن به عنوان عارضه یا بیماری افسردگی است.

این طبیعیست که بدن انسان و همچنین ذهن در برابر یک تجربه جدید مقاومت کرده و آن را پس بزند و به دنبال بهبود آن عارضه نباشد.حتی یکی از مهم ترین دلایل بروز افسردگی ناتوانی ذهن در برابر حل برخی شرایط غیرطبیعی و غیرقابل کنترل است.

همانطور که بدن انسان در مقابله با عوامل خارجی مثل، ویروس ها، میکروب ها و… دچار بیماری می شود، ذهن انسان نیز در مواجهه با عوامل بیرونی مثل گذر کردن از یک حادثه،تروما و شرایط حاد دچار بیماری می شود و نیاز به مراجعه به پزشک و شروع درمان دارد.

یکی از بهترین روش هایی که می توانید با تمرینات ذهنی و مدیتیشن پیش ببرید، تمرین ذهن آگاهی و کمک به خود برای مسلط شدن بر احساساتتان در دوران افسردگیست.

در حقیقت قبول شرایط و کمک به بهبود بخشیدن آن فارغ از انکار و برخورد های تهاجمی در مقابله با مسئله می تواند تا حد زیادی ابزار کمکی برای درمان افسردگی در کوتاه مدت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *